Форум » За жизнь » Phoenix Aviation » Ответить

Phoenix Aviation

DOS: Все вопросы по Фениксу и работе в ОАЕ.

Ответов - 43, стр: 1 2 3 All

Sadдам: ...показали место падения...как всегда не хватило пару метров..начнешь верить в судьбу

САР 1: http://story.news.yahoo.c...thasia_afp/afghanistanair

WoW!!!!!: Информация от наших коллег (www.pprune.com): Email from our company guys in KBL: The best initial theory for the cause of the crash of the B737 from the ex-FAA inspectors here, is that the aircraft was attempting to shoot the VOR approach in IMC, but was using the database co-ordinates for the VOR, not the VOR radial itself. As per the attached map, the VOR was originally located in the city to the south of the airport, but has been moved northeast onto the airport centreline. As a cost saving move, the designator and frequency of the beacon were not changed. The B737 crew may have programmed the approach into the FMS, and with the aircraft having an expired navigation database, had the aircraft fly to the GPS position of the old beacon, putting them 5 miles south of the genuine inbound course. As they were also 1000ft below the published approach height, they may have been low on the approach in preparation for the steep descent required on crossing «into the bowl». Just speculation for the moment, but a wakeup for us all in Afghanistan with regards to flying here in the mountains and in «VFR only» conditions. We can’t afford to get overconfident in the extreme environment we’re operating in. Special attention must be paid to accuracy of navigation in the approach here, caution when using GPS waypoints, and ensuring that our crew communication is flawless with both pilots having «the big picture» at all times.


МОДЕРАТОР: СООБЩЕНИЕ ПЕРЕНЕСЕНО ИЗ РАЗДЕЛА «О РАБОТЕ», ПРОСЬБА СОБЛЮДАТЬ ПРАВИЛА ФОРУМА! ЗМЕЙ: Отправлено: 09.02.2005 23:28 Заголовок сообщения: НА МЕСТО КРУШЕНИЯ В-737 ПРИЕДУТ АМЕРИК-Е СПЕЦИАЛИСТЫ -------------------------------------------------- ------------------------------ Да видимо намечается крутая разборка. Ответов - 1 [только новые] САР 1 капитан Интернет: modem Pанг: 51 Респект: Отправлено: 09.02.2005 23:35 - новое! Re: НА МЕСТО КРУШЕНИЯ В-737 ПРИЕДУТ АМЕРИК-Е СПЕЦИАЛИСТЫ -------------------------------------------------- ------------------------------ Змей, а наюя для этого открывать новую тему? Или их мало? Сотри свою мессагу и тема исчезнет. Перенеси её в «За жизнь», плз.

змей: Есть фото из Афгана.

САР 1: Ну так давай же!

змей: Cap,смотри мыло.

змей: Сар,смотри мыло

змей: Да что за хренотень.Сар адрес дай по новой.Не могу заслать.

САР 1: captain@hotmail.kz

WoW!!!!!: Смотрите фото - 16 штук. http://www.isaf6.eurocorp...ure.php?gallery_id=92&x=1

aerovista: B737 Crew Region: Middle East Company: Aerovista Position type: Permanent Posted: Monday 18 April 2005 Job type(s): Flight crew Description: GROWING MIDDLE EAST OPERATOR Due to the rapid expansion of our business we have the vacancy for B737 Crew We Invite professionals with a minimum of three years’ experience in the Industry and fluency in English for our business in the UAE. Preference will be given to Russian speaking candidates. Please apply for the position to the email id or alternatively CV can to sent to the number given below. hr@aerovista.net

змей: Проверено Аэровиста полный кидняк. Много народу с Украины и России кинули. По этой компании была ветка на авиа.ру

dos1970: Всё. Хана Фениксу. Арабы запретили летать 50-ти компаниям, в том числе и Фениксу. Теперь все ВС будут доводить до ума и регистрировать под А6. Сейчас в AVE.COM 737-200/30 767-200 GII будет ещё + четыре 737-200. На перетрубацию около 2-х месяцев.

prostoy: вот это по честному!!!

dos1970: Ага!!! Коммунизм под боком блин оказывается! Не умеешь научим, не можешь заставим!

727: А мы уже свалили, недожидаясь!!!

dos1970: 727 пишет: А мы уже свалили, недожидаясь!!! А 50 компаний не свалили. Завтра напишу как мы это разрулили.

dos1970: Забыл написать. Phoenix уже нет. Есть Phoenix Aviation в Бишкеке с одним бортом. Есть MAX AVIA пока с 5-ю в Шарже AVE.COM с одной 200 и одной 300 + 3 на форме в Румынии под А6. Одна придёт на неделе A6-PHD

dos1970: A6-PHD бывшая EX-048 там же 012 и 080



полная версия страницы